Produktywność

Opublikowano 20 marca 2015 | przez Paweł Montwiłł

1

2 aplikacje by wszystkimi rządzić – Pipedrive & Basecamp

Ten wpis powstał szczególnie z myślą o tych, którzy męczą się prowadząc działania sprzedażowe z wykorzystaniem Excela lub którzy zarządzają projektami korzystając głównie z e-maila.

Na rynku jest cała gama aplikacji typu CRM oraz rozwiązań dla Project Managerów. Przetestowałem wiele z nich, jednak większość nie przypadła mi do gustu. Nie były intuicyjnie zaprojektowane, nie były dopasowane do specyfiki mojej pracy, często posiadały za dużo funkcji i miały przeładowane ekrany. Trzeba było się zmuszać by z nich korzystać i zawsze coś tam nie grało podczas codziennej pracy. Znasz to uczucie?

Jakiś czas temu opisywałem swoje doświadczenia dotyczące 3 narzędzi do zarządzania wiedzą (Pocket, Evernote i Google Docs) a tym raz przyszła kolej na Pipedrive’a i Basecampa. O ile to drugie rozwiązanie jest Ci zapewne znajome lub chociaż obiło się o uszy to ta pierwsza aplikacja dopiero zdobywa popularność w Polsce.

Pipedrive (CRM)

pipe3

Przez wiele lat korzystałem z różnych CRMów w procesie pozyskiwania nowych klientów. Jedne były przeładowane funkcjonalnościami i trudne w obsłudze, inne były zbyt banalne by sprostać podstawowym wyzwaniom.

Testowałem większość rozwiązań dostępnych na rynku: od miniCRMa po SalesForce, Highrise i ZOHO aż w końcu natrafiłem na Pipedrive, która jest jedną z najbardziej użytecznych aplikacji z jakiej kiedykolwiek korzystałem.

Na początku wydawało się, że należy do tych banalnych rozwiązań online’owych, jednak po kilku minutach okazało się, że wszystkie opcje są sprytnie pochowane by nie przeładowywać ekranów i wprowadzać zamieszania. Intuicyjność niektórych elementów wprost zachwyca jak np. szybka edycja wartości kilku różnych leadów za pomocą prostych kliknięć.

Zalety

  • Wizualizacja leadów w lejku sprzedażowym (pipeline) – można tworzyć dowolną liczbę pipeline’ów z różnymi etapami pozyskiwania klienta – wchodzisz i wiesz gdzie co jest, a jak do jakiegoś lead’a nie przypisałeś zadania do zobaczysz znak ostrzegawczy; jeśli zaś lead będzie za długo na danym etapie to system oznaczy go na czerwono (motywujące!)
  • Proste dodawanie zadań – wykonałeś telefon do potencjalnego klienta, zamykasz zadanie i od razu wyskakuje Ci okienko by dodać kolejne; do tego zadania możesz dodawać z poziomu pipeline’u lub karty leada czy firmy
  • Timeline – pokaże Ci prognozowaną wartość sprzedaży na przyszłe miesiące
  • Minimalna liczba kliknięć potrzebna do wykonania poszczególnych operacji – ekrany często nie wymagają przeładowania by wykonać dodatkową czynność
  • Dla zawodowców dostępne są zaawansowane funkcjonalności – dodatkowe pola dla leadów, klientów czy osób kontaktowych, cele sprzedażowe, grupy produktowe z cenami, prawdopodobieństwa dla leadów i wiele innych
  • Świetne statystyki – wizualizacja aktywności i skuteczności z podziałem na użytkowników systemu

pipe6

Wady

  • Aplikacja nie nadaje się do obsługi bieżących relacji – sprawdza się tylko przy pozyskiwaniu klientów lub sprzedawaniu kolejnych rozwiązań do tych samych klientów

Link: http://bit.ly/1H7FNzt
(jeżeli jeszcze nie korzystałeś z Pipedrive’a to klikając w powyższy link otrzymasz 2 miesiące okresu próbnego zamiast 1 miesiąca)

Cena: 7 EUR za użytkownika

Basecamp (Zarządzanie projektami)

basecamp2

Basecamp to ikona aplikacji online. Pionierskie rozwiązanie, które wytyczyło nowe szlaki w dziedzinie użyteczności, projektowania systemów i modelu sprzedaży systemów w Internecie.

Jej twórcy od początku uznawali, że „mniej znaczy lepiej” i że należy nauczyć się mówić NIE na liczne oczekiwania klientów co do dodatkowych funkcjonalności.

Basecamp to rozwiązanie, które wprowadza sprawdzone standardy pracy zespołowej i komunikacji w firmie. Szczególnie zyskuje uznanie przy pracy nad projektami, gdyż porządkuje zadania, załączniki oraz dyskusje, które normalnie giną w odmętach skrzynki odbiorczej i folderów w Outlooku.

Zalety:

  • Niebywale intuicyjny i prosty w użyciu – dodanie nowych zadań zajmie Ci tylko kilka kliknięć; łatwo przyporządkujesz je do osób i ustawisz datę zakończenia a jak będziesz chciał zmienić ich kolejność to po prostu „chwycisz i upuścisz”
  • Doskonale opracowana karta projektu – najpierw krótki update projektu, potem dyskusje, listy TODO, pliki i dokumenty tekstowe; wszystko przejrzyste, zrozumiałe i proste do przeglądania
  • Komunikacja po e-mailu – po dodaniu wiadomości w ramach dyskusji lub komentarza do zadania zaznaczasz kto ma otrzymać informację na maila – wskazana osoba by na nią odpowiedzieć nie musi nawet wchodzić do systemu – wystarczy, że kliknie „Odpowiedz” i wiadomość trafi do Basecampa. W ten sposób Basecamp pozwala Ci zachować nawyki korzystania z poczty elektronicznej usprawniając proces zarządzania projektami.
  • Tylko najważniejsze funkcjonalności – w Basecampie nie znajdziesz wielu popularnych funkcjonalności, jak: wykresy Gantta, rozbudowane uprawnienia do zarządzania projektami, terminy rozpoczęcia zadań i tym podobnych. Jest dzięki temu rozwiązanie jest na tyle proste, że chcesz do niego wracać. A jeśli będziesz bardzo potrzebował extra rozwiązań to możesz skorzystać z jednej z wielu aplikacji zintegrowanych z Basecampem.

Wady

  • Brak możliwości wygodnego przeglądana zakończonych aktywności po osobie
  • Brak listy wszystkich zadań po terminie w ramach projektu
  • Zintegrowane aplikacje czasem nie wystarczają – zdarza się, że brakuje funkcjonalności, których nie rekompensują dalekie od ideału aplikacje zewnętrzne zintegrowane z Basecampem (no, ale nie można mieć ciastka i zjeść ciastka… chyba, że się ma dwa ciastka).

Link: http://basecamp.com

Cena: od 20$ za miesiąc

I na koniec…

Przekonaj się w jak inspirujących przestrzeniach rozwijany jest Basecamp: 5 inspirujących przestrzeni biurowych.

Tagi:


Podobał Ci się wpis? Kliknij poniżej :)

  




  • Alex

    Odeela to tańsze rozwiązanie + nie posiada wad, które zostały wymienione w tych dwóch softach.

Back to Top ↑