Motywacja Stres przed wystapieniem

Opublikowano 26 lutego 2014 | przez Paweł Montwiłł

0

Jak opanować stres przed wystąpieniem publicznym?

Liczne doświadczenia naukowe pokazują, że język ciała potrafi kształtować naszą osobowość wpływając na emocje, uczucia, fizjologię i sposób myślenia. Język ciała wpływa na to jak postrzegają nas inni oraz jak widzimy siebie samych.

Trudno jest się złościć, gdy leżymy dlatego przy napadzie niekontrolowanej złości można się po prostu położyć by opanować negatywne emocje. Trudniej jest też byś przygnębionym i smutnym, gdy idziemy pewnie wyprostowani z podniesioną głową.

Jak w takim razie możemy to wykorzystać by wpłynąć pozytywnie na narastrający stres przed ważną prezentacją lub wystąpieniem?

Każdy, kto choć raz występował przed publicznością zna to uczucie – lekkie poddenerwowanie, przyspieszone bicie serca, płytki oddech. Myślenie pozytywne i wizualizacje w takim momencie zazwyczaj już niewiele dają.

Skoro nie jesteśmy w stanie wpłynąć siłą naszego umysłu na nasze ciało to jak możemy wpłynąć naszą postawą ciała na to jak zachowuje się umysł? Jak zapewnić sobie świeży przepływ myśli, stres na niewielkim poziomie oraz uczucie sprawczości by dobrze wykonać zadanie, które przed nami stoi?

Nie chodzi tylko o to by niewerbalnie komunikować publiczności językiem ciała swoją charyzmę i pewność działania, ale aby wewnętrznie poczuć się w ten sposób

Prosty trick, który podwyższy poziom Twojego hormonu dominacji (testosteronu) i obniży hormonu stresu (kortyzolu)

Jest trick, który pozwoli Ci poczuć się zdecydowanie pewniej i z mocą wejść na mównicę. Chodzi o przyjęcie postawy, którą Amy Cuddy, psycholog społeczny, określa jako „pozycję siły” (High-Power Poses).

Pozycja siły

Pozycja siły

Wystarczy 2 minuty takiej otwartej postawy ciała, która symbolizuje siłę by zwiększyć poziom hormonu dominacji (testosteronu) i obniżyć hormon stresu (kortyzolu). Dokładnie tego potrzebujemy przed wystąpieniem publicznym!

Badanie naukowe, o których Amy Cuddy opowiada w poniższym wideo dowiodło, że osoby po 2-minutowym ćwiczeniu „pozycji  siły” chętniej podejmowały ryzyko i czuły się komfortowo, asertywnie i pewnie. Podobne testy były wykonywane przed rozmowami kwalifikacyjnymi i przynosiły korzystne rezultaty dla osób, które stosowały ten trick.

Przetestowałem go przed kilkoma prezentacjami i mogę zapewnić, że działa. Moje ciało, umysł i emocje były na tyle opanowane, że mogłem robić to, co do mnie należy, mimo tego, że jeszcze parę minut wcześniej miałem przyspieszone tętno i płytki oddech.

Więcej o niewerbalnej komunikacji, postawie ciała i pozycji  siły (od 10 minuty) obejrzycie w poniższym wideo Amy Cuddy „Język ciała kształtuje naszą osobowość”

Tagi:


Podobał Ci się wpis? Kliknij poniżej :)

  




Back to Top ↑