W projekcie wielofunkcyjnej lodówki turystycznej zachwyca nie tylko sama zebrana kwota na Kickstarterze lecz przede wszystkim genialny pomysł na użyteczny produkt i jeszcze lepsze wdrożenie tego pomysłu w życie. 45 tysięcy osób, które zagłosowały portfelem nie może się mylić! Patrząc na takie przypadki zawsze się zastanawiam dlaczego dopiero teraz…
Czy jest Coolest? To funkcjonalna wodoodporna lodówka turystyczna na kółkach z wbudowanym blenderem do przygotowywania zimnych napojów, odtwarzaczem muzycznym, koszem piknikowym, ładowarką do telefonu, otwieraczem do butelek i ekspanderami do przewożenia rzeczy.
Za projektem stoi Ryan Grepper, który zawodowo zajmuje się projektowaniem innowacyjnych produktów i ma szereg sukcesów na tym polu (kiedyś nazwalibyśmy go wynalazcą).
Coolest to przykład, że kluczem do sukcesu jest usprawnienie tego, co już dzisiaj funkcjonuje na rynku, ale jest przeciętne w swoim wykonaniu.
Sztuka kreatywnego tworzenia produktów polega na łączeniu różnych idei i doświadczeń w nową formę, która dużo lepiej zaspokaja potrzeby klientów niż dotychczasowe rozwiązania.
iPhone nie był pierwszym smartfonem, iPod pierwszym odtwarzaczem mp3 a iPad pierwszym tabletem na rynku. Pobiły jednak konkurencję w wielu obszarach dzięki swojej pomysłowości i użyteczności.
Po obejrzeniu filmiku wiele osób stwierdzi – to takie proste, takie oczywiste i takie genialne. Sam pomysł na produkt, który odpowiada potrzebom odbiorców oczywiście nie wystarczy, a efekt końcowy poprzedzony jest setkami godzin, dziesiątkami prób i błędów. Potrzebne jest też dobre wykonanie rozwiązania i pojawienie się w odpowiednim miejscu oraz odpowiednim czasie by przyciągnąć osoby, które go sfinansują. Platformy crowdfundingowe to jedno z rozwiązań na znalezienie funduszy na swój innowacyjny produkt.
Przenośnej lodówce brakuje jeszcze ponad $1 miliona by pobić rekord wszechczasów na Kickstarterze ustanowiony przez zegarek Pebble.