Menu
Przedsiębiorczość

Po co komu 270 rekomendacji na Linkedin?

Kilka lat temu Andy Preston prowadził wykład w ramach Kongresu Sprzedaży na temat nowych zasad sprzedaży. Miałem okazję brać w nim udział i dowiedzieć się dlaczego ten, pochodzący z Manchesteru trener sprzedaży prowadzi szkolenia w całej Europie i w USA.

To była niewątpliwie najlepsza część tego wydarzenia, które miało miejsce w Warszawie. Andy przebił innych prowadzących pewnością siebie i umiejętnościami przystępnego dzielenia się wiedzą na tematy sprzedażowe. Jego doświadczenie pracy jako handlowca i duże sukcesy w prowadzeniu szkoleń tylko podbudowywały autorytet. Był też świetnym mówcą, który potrafił sprzedać swoje teorie i samego siebie.

Nie przesadzał z przechwalaniem się, choć chętnie wypunktował błędy sprzedawców w salonie samochodowym, gdy kupował Audi A5!

30% wyższa stawka dzięki Linkedin

Z wykładu zapamiętałem przede wszystkim jedną rzecz – że używając prostego narzędzia jakim jest Linkedin i rekomendacje, możemy zarobić nawet 30% więcej na swoich usługach.

Andy na swoim profilu na Linkedin ma ponad 200 rekomendacji swoich usług (w tym jedną ode mnie). To naprawdę spora liczba. Na nikim nie robi już wrażenia 500+ połączeń czy potwierdzenia Twoich umiejętności przez innych, które wymagają jednego kliknięcia (Andy ma większość na 99+).

To rekomendacje, napisane przez zadowolonych klientów budują autorytet. Każda indywidualnie napisana przez osobę, którą można łatwo zidentyfikować.

Andy opowiadał, że jeden z klientów z Chorwacji organizował szkolenie dla swoich sprzedawców i miał kilku trenerów do wyboru. Zdecydował się na niego, pomimo tego, że był droższy o 30% od następnej najwyższej oferty. Polecenia i rekomendacje przekonały klienta o tym, że warto dopłacić. Opinie moich znajomych z innych wykładów Andy’ego tylko potwierdziły, że jest naprawdę dobry w tym co robi.

5 powodów, dla których warto zadbać o obecność na Linkedin

Konto na Linkedin wydaje się oczywistą oczywistością a mimo tego, wiele osób zwleka z jego założeniem lub tworzy prymitywny profil, który nie wiele daje.

Nieważne czy jesteś sprzedawcą, przedsiębiorcą czy pracujesz na etacie – warto przypomnieć sobie kilka korzyści z solidnej obecności na tym portalu społecznościowym Linedin.

  1. Okazja do znalezienia nowej pracy lub pozyskania zlecenia – czasem wystarczy dobrze wypełnić sekcję „Doświadczenie” i „Umiejętności” by dostać oferty pracy od headhunterów lub zlecenie od Kontaktów, którzy dowiadują się, że jesteś w czymś dobry. Potwierdzają to szczególnie osoby z branży IT, które po dodaniu odpowiednich kompetencji zaczęły dostawać oferty pracy z Niemiec, Szwajcarii czy Anglii. Sam pozyskałem dzięki Linkedin duże zlecenie.W wielu przypadkach będzie to przede wszystkim mocne CV w Sieci, które znajdzie nasz potencjalny nowy pracodawca po wpisaniu naszego imienia i nazwiska w Google.
  2. Rekomendacje potwierdzają Twoją eksperckość – szczególnie jeśli prowadzisz własny biznes lub jednoosobową działalność, to rekomendacje Twoich klientów dotyczące konkretnych usług mogą pozytywnie wpłynąć na pozyskanie kolejnych klientów. Przykład Andy’ego tylko to potwierdza.
  3. Łatwiejsze dotarcie do nowych klientów – szczególnie przydatne dla pracowników sprzedaży czy osób szukających partnerów oraz kontrahentów – wystarczy wpisać osoby, których szukamy a istnieje duża szansa, że jeżeli są z naszej branży to możemy mieć wspólny Kontakt, który może nas przedstawić. Linkedin pokazuje nam czy od wskazanej osoby dzieli nas tylko jeden czy dwa Kontakty. Bardzo przydatne narzędzie.
  4. Możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości – jeśli posiadasz konto Premium to dostajesz określoną pulę wiadomości InMail, która pozwala Ci wysłać wiadomość bezpośrednio do wybranej osoby na Linkedin. Jeśli nie dostaniesz odpowiedzi to wiadomość wraca do dostępnej puli.
  5. Dziel się wiedzą – Linkedin ma podobny mechanizm do ściany na Facebooku. Możesz dzielić się swoimi materiałami publikowanymi w Sieci lub artykułami, które mogą zainteresować osoby dodane do Kontaktów. To jedno z najlepszych miejsc do dzielenia się wiedzą biznesową.

Powodzenia w wykorzystywaniu Linkedin dla rozwoju swoich firm i i kariery! Czasem najciemniej pod latarnią.

About Author

Moją pasją jest inspirowanie ludzi do wdrażania twórczych pomysłów w życie i rozwijania zmysłu przedsiębiorczości. Zajmuję się marketingiem i technologiami internetowymi. Doradzam firmom, prowadzę szkolenia, warsztaty i występuję na konferencjach. Przeczytaj O blogu lub skontaktuj się!