Jason Calcanis ma pełne prawo by wypowiadać się na temat tego jak być skutecznym przedsiębiorcą. W 2003 sprzedał swoje małe imperium blogowe Weblogs Inc. do AOL za 25-30 milionów dolarów. Już wtedy widział ogromny potencjał w tej formie publikowania treści i potrafił ją skomercjalizować (Engadget.com to najbardziej rozpoznawalny z tych blogów w Polsce).
W Internecie można znaleźć 37-minutowy wykład, który wygłosił dla młodzieży w jednej ze szkół w USA. Swoją interesującą lekcję przedsiębiorczości bazuje na porównaniu pracowników na etacie do zbieraczy ryżu a osoby prowadzące biznes do samurajów. Jego wywody podpiera porażkami i sukcesami, które zaliczył w swojej karierze.
Od lat na polskich uczelniach dostrzega się trend wśród studentów, dla których głównym celem po przespanych studiach jest zaczepienie się na ciepłym etacie z dobrą podstawą. Mało w nas jeszcze drygu do przedsiębiorczości, atmosfery wymiany doświadczeń i ambicji zostania własnym przedsiębiorcom. Z jednej strony mamy brutalne prawo i urzędy oraz ludzi, którzy swoje firmy zbudowali w latach 90-tych na starych zasadach, z drugiej jednak strony, pojawiają się dotacje unijne dla nowych firm (vide sławetne 8.1 dla usług internetowych) i jest coraz więcej oddolnych inicjatyw biznesowych. Wciąż to jednak za mało by rozkręcić małą przedsiębiorczość.
Zmiana musi się wpierw dokonać jednak w sferze naszego myślenia (mindsetu).
Jakiś czas temu Artur Kurasiński zamieścił ten film na swoim blogu co, ku mojemu zdziwieniu spotkało się ze śladowym odzewem od czytelników. Może wolą wywiady, które są flagowym produktem AK74. Szkoda bo dyskusja mogłaby być ciekawa na ten temat. Polecam obejrzenie powyższego. wideo.